Już wkrótce po raz 38. w kierunku Jasnej Góry wyruszy Piesza Pielgrzymka Tarnowska - w tym roku inna niż dotychczas. Prezentujemy najważniejsze informacje dla tych, którzy pragną wyruszyć z nami.

Ze względu na sytuację epidemiczną w tym roku pielgrzymka przybrała wyjątkowy - sztafetowy - wymiar. Każdego dnia na trasie tarnowskiej pielgrzymki stawiać się będą trzy grupy, które będą wędrowały tradycyjnym szlakiem. Wieczorem wszyscy wracają do swoich domów, a następnego dnia na trasie stawiają się kolejne trzy grupy. Ostatniego dnia wszyscy spotkamy się u stóp Jasnej Góry i tak jak to było przez 27 lat - uroczyście wejdziemy na Jasną Górę. Wszystkie poniższe ustalenia obowiązują przy założeniu, że Pielgrzymka Tarnowska się odbędzie i będą na bieżąco aktualizowane.

Grupie 16. w udziale przypadł 7. dzień pielgrzymowania - 23 sierpnia 2020 (niedziela) z Sokolnik do Trzebniowa oraz oczywiście 25 sierpnia 2020 (wtorek).

Obostrzenia

W grupie pielgrzymować może nie więcej niż 150 osób - włączając w tą grupę duchownych i wszystkie służby grupy.

W grupie, na postojach, Mszach Świętych należy zachowywać bezpieczne odległości 1,5 - 2 m.

Należy zaopatrzyć się w kilka maseczek, które należy używać w wypadku braku możliwości zachowania bezpiecznej odległości (np. w autobusie, w kościele), a także inne środki ochrony osobistej (płyn do dezynfekcji).

Nie ma możliwości dołączenia, dojechania do grupy na trasie.

Na spotkaniu przedpielgrzymkowym wraz z legitymacją każdy otrzyma Ankietę zdrowotną, którą po uzupełnieniu odda przy wsiadaniu do autokaru w dniu pielgrzymowania. Brak ankiety wiąże się z brakiem możliwości pielgrzymowania i nie ma od tego żadnych odstępstw.

Koszty

Koszt uczestnictwa w PPT wynosi 50 zł, natomiast dzieci uczęszczające do klasy VI włącznie 25 zł. Opłata partycypacyjna dyktowana jest koniecznością ubezpieczenia wszystkich uczestników pielgrzymki, a także zapewnienia minimum sanitarnego wszystkim uczestnikom, którzy sztafetowo będą uczestniczyć w pielgrzymce przez 9 dni. Choć idziemy przez jeden czy dwa dni, koszty logistyczne nie zmniejszyły się i musimy je pokryć. Osoby poniżej 16 roku życia muszą mieć pełnoletniego opiekuna, jest to warunek ubezpieczenia PPT. Opłata partycypacyjna w całości trafia do sekretariatu Pieszej Pielgrzymki Tarnowskiej.

Koszty transportu: dzień 7. Sokolniki/Trzebniów (50 zł) i z Częstochowy (na chwilę obecną 40 zł).

Po zakończeniu pieszego pielgrzymowania, wieczorem odwiedzimy jeszcze Jasną Górę, by pokłonić się Matce Najświętszej.

W tym roku nie planujemy wykonywania pamiątkowych koszulek, dlatego prosimy aby 7. dnia założyć koszulki z zeszłego roku (Niebieskie z logiem synodu), a 9. białe, najlepiej bez zdobień i nadruków.

Zapisy

W tym roku zapisy odbywają się tylko i wyłącznie za pośrednictwem formularza internetowego i w kancelarii Parafii św. Mateusza w Mielcu (czynna wg. wakacyjnego porządku) i potrwają od 1 lipca 2020 do wyczerpania miejsc. Listy z innych parafii nie będą respektowane.

Osobno zapisujemy się na dzień 7. i dzień 9. Każda z osób, które zapiszą się przez Internet, w przeciągu kilku dni otrzyma potwierdzenie dopisania do listy pielgrzymów. W przypadku rezygnacji z pielgrzymowania, prosimy o powiadomienie nas mailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

By zabezpieczyć się przed pustymi miejscami, planujemy utworzenie listy rezerwowej. Obecne na tej liście osoby dostaną powiadomienie, jeśliby zwolniło się miejsce.

Spotkanie przedpielgrzymkowe

16 sierpnia zapraszamy wszystkich pielgrzymów gr. 16 na spotkanie przedpielgrzymkowe, które rozpocznie się o godz. 13:30 w bazylice Św. Mateusza. Spotkanie ma charakter obowiązkowy! Przedstawione na nim zostaną zaktualizowany regulamin, obostrzenia i szczegółowe informacje o sposobie pielgrzymowania. Nie planujemy w tym roku spotkania w Radomyślu Wielkim.

Po spotkaniu w mieleckiej bazylice zapraszamy wszystkich do Domu Św. Jana Pawła II przy ul. Sitki 5 (za starą plebanią), gdzie będzie możliwość uiszczenia opłat, odebrania legitymacji pielgrzymkowej i ankiet. Spotkanie przedpielgrzymkowe jest ostatnim momentem na uzupełnienie formalności pielgrzymkowych. Ani po nim, ani w trakcie pielgrzymowania nie będzie możliwości dopisania się do listy pielgrzymów.

Prosimy Was, byście na spotkanie przedpielgrzymkowe mieli wyliczone pieniążki, gdyż ciężko będzie nam je wydawać, a także własny długopis do podpisywania list.

 

Wyjazd

Wyjazd na PPT zaplanowany jest na 23 sierpnia o godz. 4:30 z parkingu przy kościele Św. Mateusza i Trójcy Świętej. Prosimy o wcześniejsze przybycie.

Wyjazd na wejście PPT zaplanowany jest na 25. sierpnia o godz. 6:00 z parkingu przy kościele Św. Mateusza oraz Trójcy Świętej. Prosimy o wcześniejsze przybycie.

 

Bagaże

Zabieramy jedynie bagaż podręczny. Jako, że nie jedzie z nami sanitarka, nie ma możliwości przechowywania w niej bagażu. Prosimy to wziąć pod uwagę przy pakowaniu bagażu. Pielgrzymce jak zawsze będzie towarzyszyło zaopatrzenie, będzie można kupić coś na miejscu.

 

Duchowe pielgrzymowanie

Od 17 do 24 sierpnia w mieleckiej bazylice pielgrzymować będziemy duchowo. Wszystkie informacje o tej formie pielgrzymowania znajdziecie w zakładce: DUCHOWE PIELGRZYMOWANIE.

W razie wątpliwości skontaktujcie się z nami!

  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Możecie pisać do nas także na Facebooku